Telekom - Együtt veled
Együtt veled.

HÍREK, ESEMÉNYEK

Chatbe írt jövőnk

2017-12-27

Facebook Messenger, WhatsApp, Viber, iMessage, Snapchat, We Chat… Egyre több üzenetküldő alkalmazás jelenik meg a piacon és néha bizony nem tudjuk, mi a különbség köztük. Melyiknek mi az előnye és mi a hátránya? Mi lesz a chat jövője? Cikkünkből megtudhatod.

A chatelés  az egyik leggyakoribb tevékenység, amit a mobilunkon végzünk. Az alkalmazások már rég meghaladták a szimpla üzenetküldés funkcióját: képeket, videókat, matricákat, gifeket és hangüzeneteket is küldözgethetünk egymásnak. De bizonyos appok még ezen is túlmutatnak és a készítőik olyan kiegészítő funkciókat tesznek elérhetővé, amelyekkel sosem látott módon tágítják ki a chatelés lehetőségeit.

A jól bevált közönségkedvencek
 

Jelenleg a Facebook Messenger, a Whats App, a We Chat, a Hangouts és a Yahoo a világ legnépszerűbb üzenetküldő rendszerei. Ezek közül néhány alkalmazás már most reagált a piac bővülő igényeire és lehetővé tette, hogy a rendszeren keresztül intézzük banki átutalásainkat, vásárlásainkat és számos más tevékenységünket is. A Messenger például idén áprilisban bevezette a chatbot funkciót, amellyel a cégek közvetlenül kommunikálhatnak vásárlóikkal és ügyfeleikkel: ezzel az automatizmussal különleges, interaktív élményt nyújthatnak vagy segíthetnek a vásárlás során felmerülő kérdésekben. Kínában a WeChat elérte azt, ami minden chates platform végső célja lenne: a felhasználót egész nap kíséri és minden lehetséges tevékenységére választ kínál. A WeChaten keresztül barátokkal, kollégákkal és idegenekkel is beszélgethetünk, de vásárolhatunk, játszhatunk, üzleti ügyeinket intézhetjük és egyszerre akár több okos eszközre is rácsatlakozhatunk. Napról napra egyre több chates alkalmazás jelenik meg, és mindnek az a célja, hogy valami újat, valami jobbat mutasson.

Egyes becslések szerint több mint 2,5 milliárd embernek van legalább egy chates alkalmazás a telefonján. A Facebook még mindig az egyik legnagyobb szolgáltató, amelynek napról napra folyamatosan növekszik a követőtábora: előreláthatólag 2020-ra már több mint 3 milliárd felhasználója lesz. Emellett jelenleg körülbelül 60 millió vállalati oldalt regisztráltak a Facebookon. Itt jön képbe a Messenger, amely addig soha nem látott módon képes kiszolgálni a vásárlókkal való kapcsolattartást. Ilyen széles körű és hatékony elérésre sem az e-mail, sem az SMS nem lenne képes.  
A WhatsApp a második legnépszerűbb chates alkalmazás, amely nemrég átlépte az 1 milliárd aktív felhasználói számot. A WhatsAppot első sorban szöveges üzenet-, fotó- és videómegosztó felületként használhatjuk, vagy kipróbálhatjuk a nemrég bemutatott videochat funkciót is. Az applikáció nagy előnye, hogy teljesen ingyenes és nincsenek rajta hirdetőfelületek. A számítások szerint 2020-ra a WhatsApp felhasználói bázisa akár a 1,5 milliárdot is meghaladhatja. 
 

Újak, ismeretlenek és érdekesek

A piacon napról napra egyre több chates alkalmazás jelenik meg. A fogyasztók nyitottak az újdonságokra és úgy látszik, hogy még mindig vannak kiaknázatlan területek ebben a műfajban. Az appok növekvő száma azt mutatja, hogy az üzenetküldő rendszerek fényes és ígéretes jövő előtt állnak.

A nemrég kiadott Fasta Messenger például rendelkezik egy, az Instagramhoz hasonló fotófeltöltő felülettel, amin keresztül megoszthatjuk az egyedi, virtuális valóság-szerű effektekkel felturbózott képeinket. A SnapChat, a Viber, a WeChat és a Hi Five is erre az elvre épülnek: kombinálják a különböző platformokat és lehetőségeket, ezáltal pedig színes, interaktív, felhasználóbarát élményt nyújtanak.

Ha a technológia jövőjére vagyunk kíváncsiak, csak kövessük figyelemmel a chates appok fejlődését. Ezeket használjuk a legtöbbet, ezért alapvetően meghatározzák a mindennapjainkat és a fejlesztők gyorsan reagálnak változó fogyasztói igényeinkre.